Как ангажираността в Instagram се промени през последната година Измина още една година с множество промени в Instagram. Различните начини за качване на съдържание, като снимки, carousels, сторита, IGTV и вече Reels, накараха потребителите на социалната мрежа да прекарат повече време в нея. Брандовете ще трябва да се адаптират към тези промени, в противен случай рискуват да изпуснат възможността да увеличат ангажираността си. Разнообразието в различните типове публикации в Instagram, означава, че Вашия бранд трябва да създава повече контент, който да бъде интересен и разнообразен спрямо различните начини за публикуване на съдържание в Instagram (снимки, carousels, сторита, IGTV и Reels). За бизнесите е трудно да определят коя е най - добрата стратегия и да насочат ресурсите си към нея. В тази връзка и на база на нашия практически опит, споделяме част от добрите практики на българския и международен пазар. За част от анализа се доверихме на SocialInsider. 
Анализирахме вида на публикациите в Instagram, ангажираността и други данни от 2019 и 2020 г., за да открием какви са най -новите тенденции и най-вече как Instagram се е променил, предвид промените в света през 2020 г. 

Съдържание 

● Методология 
● Резюме 
● Ключови метрики 
● Да видим числата 
● Instagram carousels носят по -високи нива на ангажираност за малки акаунти 
● Надписи до 10 думи увеличават ангажираността на Instagram за бизнеса 
● Публикациите с въртележка доведоха до по -висок процент на импресии в Instagram 
● Каруселите увеличават средния брой харесвания на публикации в Instagram 
● Видеоклиповете увеличават средния брой коментари за по -големи акаунти в Instagram 
● Изображенията връщат повече спестявания за по -големи профили в Instagram 
● Използвайки въртележки, марките имат по -голям шанс да получат по -висок процент на достигане
 ● Последни мисли 
● Определения 

Методология 
Анализирахме общо 62 895 бизнес профила, които сегментирахме, както следва: 
● профили под 5K последователи: 25,643 
● профили между 5K-10K последователи: 7,291 
● профили между 10K-50K последователи: 15,881 
● профили между 50K-100K последователи: 5,947 
● профили с повече от 100K последователи: 12,421 Резюме В статията ще разгледаме: 
● Как ангажираността в Instagram се развива във времето: Сравнение между 2019 и 2020 година. Ще ви покажем какво се е променило и какво не. Също така ще ви дадем малко представа какво да очаквате в близкото бъдеще. 
● Измерване на ангажираността на ниво импресии: В статията ние разглеждаме обхвата и взаимовръзките между бранда и целевата аудитория на ниво импресии. Това е чудесен показател, който ръководи както определянето на разходите за платени реклами, така и на съдържанието за органични публикации. 
● Кои типове постове събират повече харесвания и имат по - голяма ангажираност: Ще ви покажем стъпка по стъпка кои видове публикации и какъв вид съдържание са най -подходящи за бизнесите 
● Какъв тип съдържание потребителите запазват: Дали Вашият контент ще бъде запазен от хората, за да го използват за бъдещи връзки с Вас. ● Какъв е средният обхват за всеки тип съдържание: Кои типове публикации достигат до повече хора? 
● Среден обхват на публикация според броя последователи на профила (размер на профила): По - големият брой последователи означава ли автоматично по - голям обхват или това е мит? 
● Влияе ли дължината на описанието на снимката върху ангажираността: Колко дълго (или късо) трябва да е описанието под снимката Ви, за да имате най - добрия шанс да подобрите ангажираността си. 

Ключови метрики 

Общият процент на ангажираност в Instagram се поддържа стабилен през цялата 2019 г., последван от значително увеличение през първата половина на 2020 г. Като веднага след това спада до първоначалния процент от около 2,02% за края на 2020 г. За профилите под 5 000 последователи, постовете тип carousels са тези, които носят най - висока ангажираност. Постовете carousels с описание от 10 думи или по - малко, са тези, които ангажират потребители най - много. За видео публикации е най - добре да изберете описание състоящо се от повече от 30 думи. Публикациите carousels допринaсят за много по - висок общ процент импресии от 2019 до 2020 г. Изглежда, че Instagram прокарва този тип съдържание в feed-a на потребителите. Carousels събират повече харесвания от всеки друг тип медия. Искате ли да започнете разговор със своите последователи? Видеото винаги е най - добрият начин да накарате хората да започнат да коментират. Както видеото, така и carouselите водят до повече коментари. Но carousels са по ефективни за акаунти с по - малко последователи докато видеото за тези с повече. За акаунти с повече от 100 000 последователи изображенията обикновено са вида съдържание, което потребителите запазват. Постовете тип carousels достигат до повече хора. особено при малките профили под 5 000 последователи и средните разрастващи се акунти с около 50 000 - 100 000 последователи. Като цяло ангажираността в Instagram се беше стабилна от 2019 г., освен кратко увеличение от февруари 2020 г. до юли 2020 г., когато пътуванията бяха най -ограничени и световната пандемия накара повече хора да стоят пред екраните.

 Да погледнем статистиката и цифрите

За да Ви дадем базова линия, средният процент на ангажираност на публикация (от последователи) за Instagram във всички видове публикации е 2,02%. За да Ви дадем някаква база, средният процент на ангажираност от последователи на една публикация е 2,02%. Като това се отнася за всички видове публикации (снимки, carousels, сторита, IGTV и Reels). В началото на 2019г. маркетинговите тенденции показваха, че ангажираността в Instagram ще се обърне - и тези тенденции се оказаха верни. Започвайки от позиция от 2% среден процент на ангажираност за публикации тип carousels, той достигна максимум 3,0% през юли 2020г., и в крайна сметка отново промени посоката, като спадна до 1,6%. Разбира се, говорим за пиковите стойности, които могат да се различават в зависимост от типа съдържание. Следвайки общите тенденции за 2020г., carouselите бяха основният двигател за ангажираност в първата част на годината. През март те бяха заменени от видеото и остана така до ноември, когато carouselите отново изпревариха видеата. 
Защо се случи тази промяня? 
Готов ли си да разбереш как тазо тренд може да повлияе на твоята маркетинг стратегия? Трябва ли да се средоточиш повече върху видеата или carousels и какво правят другите брандове? Вземай пуканките и се настани удобно, едва сега започва интересната част. След като света се промени изцяло през февруари 2020г. ангажираността скочи доста над постоянните до тогава 2,02%. Но не продължи толкова дълго преди да се върне в стабилното си ниво. 

Instagram carousels водят до по - високи нива на ангажираност за малките акунти Един от въпросите, който всеки бранд си задава е какъв вид контент да публикуват, за да увеличат ангажираността си. Няма правилна формула за избор на правилния вид съдържание. Има много променливи, с които трябва да се съобразим, когато правим контент стратегия. Замисляли ли сте се някога дали размера на профилът Ви има значение върху ангажираността или какъв вид контент ангажира най - много Вашите потребители. Гледайки това колко е голям профила Ви, т.е. колко последователи има имайте предвид следното: 
● Според нашите данни, за профилите до 5K, carousels са типа пост, който стимулира най - много ангажираност 4,78%, следван от видео, което е със среден процент на ангажираност от 3,82%. 
● По - големите профили с последователи между 10K - 100K, видеата докарват най - висок процент ангажираност от 2,88%. 
● Нещата се обръщат отново, когато говорим за профили с над 100K последователи. Там водещи отново са carousels с 1,40% ангажираност. Описания с до 10 думи увеличават ангажирането в Instagram на бизнеса Ви Чували сме много дискусии относно дължината на описанието под нашите публикации и как тя афектира върху ангажираността ни. Повечето от тези аргументи са емоционални. Причини като: публикуване на хубаво story, което създава дълбока емоционална връзка с бранда. Разглеждайки само числата, ние открихме различна причина. Според нашите данни, описания до 10 думи са тези, които носят най - голяма ангажираност. Особено, когато са комбинирани в публикация тип carousels. Когато използваме повече от 10 думи за описание на публикация тип carousel, ангажрането намалява до около 0,70%. При видеата, дължината на описанието трябва да бъде 3 пъти по - дълго. Ако бранда Ви има повече от 10K последователи, то Вие трябва да се целите да достигнете около 30 думи или малко повече. Тогава ще постигнете най - високо ангажиране. Публикациите тип carousel водят до по - високо ниво на импресии Чували ли сте някога правилото на 7 в маркетинга? Казано просто, Вашите последователи се нуждаят от 7 интеракции с Вашата марка преди да решат да поръчат. Което ни води до нашия показател, ангажираност на импресии. Или, с други думи, ангажираността за изглед. Повечето хора не разглеждат един и същ пост два пъти, но все пак има защо да се интересуваме от този показател. Като цяло, през 2020г. Е имало по - високи стойности на процента за ангажираност на импресии. Особено при публикациите тип carousels. Това разкрива един от алогоритмите на Instagram, а именно да придвижва напред този тип публикации във Вашия feed. Та, ако се чудите какви постове ще изстрелят нагоре Вашият акаунт, това са carousels. Например, акаунти под 5K последователи имат значителен процент на ангажираност на импресиите от 8,01% за пост carousel. Каруселите (Carousels) увеличават средния брой харесвания на публикации в Instagram Когато обективно разглеждаме харесванията на една публикация, използваме медианта като основен измерите. Видяхме битката между каруселите и видеата за вниманието на вашите последователи. Но, когато говорим за харесвания, каруселите печелят категорично. Но не деинсталирайте програмата за обработка на видеа, те все още имат някои предимства. Както можем да видим, независимо от размера на акаунта Ви, средния брой харесвания на публикация достига най - големи стойности при каруселите. Изнедващо веднага след тях се нарежда снимката, като тук броя на последователите Ви също няма значение. От най - малките до най - големите акунти снимките се нареждат на второ място по брой харесвания след каруселите. Видеата увеличават средния брой коментари на по - големите акаунти След като видяхме как стоят нещата с харесванията, е време да преминем на следващото ниво. Да впечатлите аудиторията си толкова, че да харесва публикациите Ви не е достатъчно. Да ги накарате да коментират е много по - хубаво. Средният брой на коментарите ще бъде много по - малък сравнен с този на харесванията, защото коментирането изисква по - силна връзка межу бранда и потребителите, както и лоялност към марката Ви от страна на клиентите. Ето един интересен момент относно средния брой коментари за тип публикация. Зависимост от големината на акаунта Ви, трябва да планирате контентът си базиран на това, което искате да постигнете. Нека го разбием малко. 
●Данните ни, показват, че профили с последователи между 5K - 10K имат по - голям шанс да накарат потребителите си да коментират, когато публикуват карусели. 
● При средните по големина профили с последователи между 10K - 50K, брандовете могат да накарат последователите си да коментират както с публикуване на карусели, така и чрез видеа. 
● Профилите с последователи между 50K - 100K, видеото има съвсем малко предимство пред каруселите.
 ● Брандовате с последователи над 100K имат среден брой коментари четири пъти повече от този на по - малките. Ако целта Ви е да изградите силни, дългосрочни и взаимноизгодни отношения с вашите потребители, комуникацията е ключът към това. Снимките на по - големите профили са много по - запазвани В случай, че не сте обърнали внимание на запазването на снимки досега, трябва да започнете да го правите. Това е един от начините на потребителите да Ви кажат, че те искат продукта Ви. И тук се забелязва, че при малките акунти с до 5K последователи, типът публикации, които се запазват най - много са каруселите. Когато говорим за профили с последователи между 50K - 100K, каруселите печелят сърцата на хората, карайки ги да натиснат бутона за запазване. При големите профили, снимките са тези, които са запазвани най - много. Сигурни сме, че след цялата тази информация се чудите в крайна сметка какъв тип съдържание трябва да публикувате. Както казахме по - рано, всичко зависи от бизнес целите Ви и от това какво искате да правят Вашите потребители с контета Ви. След като това бъде установено, намирането на правилната стратегия за предаване на Вашите послания на Вашата аудитория е следващата голяма стъпка. Използвайки карусели, брандовете имат по - голям шанс да увеличат процента си на достигане За да придобиете пълна представа за цялостната картина, когато става дума за Instagram стратегия, Ви даваме още няколко имерители, които могат да са ви полезни. В наши дни, много потребители взаимодействат със сторитата на брандовете, тъй като те са по - интерактивни. Да не споменаваме фактът, че сторито качено за 24 часа събужда в клиентите чувство, че те могат да го пропуснат и искат да го видят повече. Което пък от друга страна води до по - слаб интерес към публикациите и от там спадане на ангажираността. Това е перфектното обяснение защо сторитата се представят по - добре в достигането на хора от постовете във feed. Нашето проучване показва, че каруселите са тези, които печелят при достигането на хора, независимо от размера на профила. Макар целта на всеки акаунт е да се разрастне, трябва да знаете, че малките акаунти имат някои привилегии. Както се очакваше, профили с последователи под 5K достигат до най - много хора, чрез круселите. Като там те имат два пъти по - голям потенциал от видеото. Но този път това, което привлече нашето внимание са профилите с последователи между 50K - 100K с големи стойности при публикация тип карусел. Финални думи В това проучване видяхме, че всеки вид публикация има своите предимства и потенциални печалби за Вашия бизнес. Комбинирането на Вашите цели с това желаните от вас действия ще Ви дадат това, което искате. Макар ангажираността в Instagram да работи по мистериозни начини, тази информация ще Ви даде стратегическа посока, когато започнете да планирате.

 Определения 
● Ангажираност: сумата от харесвания и коментари, които един акаунт получава. Среден процент на ангажираност на публикация (от последователи): измерва нивото на взаимодействие, което акаунтът има чрез публикуваното съдържание, разделено на броя последователи и умножено по 100, за да се получи процент. Най - добре е да го използвате, когато сравнявате Вашите данни с тези на конкурентите Ви. 
● Импресии: общия брой преглеждания, които е имало даден тип съдържание. 
● Степен на ангажираност на импресии: разкрива колко хора са харесали или коментирали вашите публикации от тези, които са гледали многократно. Изчислява се, като ангажирането Ви се раздели на импресиите, след което се умножава по 100. Това е особено полезен показател за реклами, с които можете да видите колко пъти са били показани в фийда на Вашите потребители. 
● Достигане: показва фийда на колко хора е достигнала Вашата публикация, като отчита само уникалните стойности за разлика от импресиите. 
● Средна степен на достигане на публикация: тя показва колко хора са взаимодействали с Вашите публикации (снимка, видео и карусели) от тези, които са видели публикациите Ви, освен Вашите последователи. Изчислява се чрез разделяне на ангажираността на публикация до обхвата, всички умножени по 100. 

Полезно е да се види дали публикацията Ви има потенциал за вируси.     
Прочетох и се съгласявам с Условия за ползване.
Прочетох и се съгласявам с Правилата за поверителност.