Съдържание

  • Какво е TikTok?
  • Защо TikTok е изключитекно ценна социална мрежи за бизнесите и организациите?
  • Как работи алгоритъмът TikTok?
  • Как работят рекламите на TikTok и активни ли са те за България?
  • TikTok Pro Analytics

С над 800 милиона активни потребители месечно и средно ежедневно време на гледане от 52 минути, TikTok е официално най-бързо развиващата се социална мрежа в света! TikTok е социална мрежа за споделяне на видео, която e масово използвана от т.нар. поколение Z за танци, музика и предизвикателства.


ТикТок е социална мрежа насочена към тийнеджъри и млади хора до 29 години. TikTok предоставя на своите потребители да качват кратки видеоклипове. Повечето потребители качват видеа, на които имитират пеене в синхрон с танци. За някои хора това може да звучи абсурдно, но бързам да Ви напомня, че към септември 2020 г. има над 1 млрд. Тик Ток потребители в цял свят. Повечето видеоклипове на TikTok са с дължина до 15 секунди, въпреки че можете да създавате и споделяте 60-секундни видеоклипове от тип Stories. TikTok се фокусира върху 13-24-годишните.

В момента има голямо разнообразие в типовете видео съдържание, които хората създават и споделят в Тик Ток. Те вече не са само музика. Комици, спортисти, скейтбордисти, демонстриращи своите умения, танцьори, любители на модата, всички се възползват от шанса да споделят видеоклипове, демонстриращи техния талант или липсата му, което също може да е забавно. И Забелязва се тенденция на нова вълна Тик Ток инфлуенсъри, които използват „любимите“ си продукти. Разбира се, не всички потребители на TikTok имат увереността и уменията за създаване на интересни и ангажиращи видеоклипове. Точно както много от зрителите на YouTube се крият, за да търсят интересно за тях съдържание, немалко TikTokerи също имат по-пасивно отношение към използването на приложението. С течение на времето обаче повечето потребители на TikTok ще харесат определени видове видеоклипове. Те вероятно ще се абонират за канали, които редовно споделят „готини“ видовеи съдържание. И това трябва е да е каналът на Вашия бизнес. 

Как бизнесите могат да използват TikTok за увеличаване на обхвата и ангажираността? 

Има три основни начина, по които организациите могат да достигат до повече потенциални клиенти в TikTok.
  – Могат да създадат свой собствен бизнес канал и да качват подходящо видео съдържание, съчетано с цялостната комуникационна стратегия в социалните мрежи. 
– Могат да работят с инфлуенсъри, за да разпространяват продуктите или услугите на бизнеса до нова аудитория. 
– Могат да рекламират в TikTok – със сигурност все още няма пазар за рекламиране като за Facebook. Въпреки това, TikTok може да стане по-популярен и утвърден с течение на времетo и Вие трябва да го включите в дигиталните си комуникационни канали. 

Как работи алгоритъмът TikTok? 

Алгоритъмът на TikTok може да изглежда сложен и загадъчен, но TikTok разкри точно как точно работи! – хаштагове, които използвате – вашето местоположение – избор на музика Всички те могат да повлияят на алгоритъма на TikTok във Ваша полза. Тук са основните 4 фактора, по които може да повляете на алгоритъма на фейсбук, за да увеличите ангажираността на бизнес страницата си в Тик Ток. TikTok # 1: Хаштагове Страницата „For You“ е мястото, където потребителите ТРЯБВА да дойдат, за имаме по-голямо достигане, гледаемост и ангажираност. Вероятно ще видите следните хаштагове в съдържание като #Foryou, #ForYouPage и #FYP. Но въз основа на изявлението на TikTok за алгоритъма, докосването на един от тези хаштагове не еи гарантира място на страницата За вас. Трябва да използвате #, които са най-релевантни за Вашия бизнес и Вашето съдържание. Най-добре да проучите # в социалната мрежа, преди да започнете да ги използвате.  
TikTok # 1: Надписи ТикТок съществено се различава от Инстаграм и Фейсбук в тази част. Тук надписите трябва да са изключително кратки и ясни. Идеалният надпис трябва да е кратък, да съдържа хаштагове, свързани със съдържанието, и лесно да се възприема от аудиторията, както и да насърчава споделяне. TikTok е преди всичко мобилна видео платформа, така че кратките надписи водят до по-добри резултати. 
TikTok # 2: Музика и песни, които набират популярност Подобно на хаштаговете, музиката и песните в TikTok играят важна роля за откриваемостта на Вашето съдържание и не може да ги пренебрегнете. Добрата новина е, че използването на актуална песен в точното време може да означава бум в харесванията и коментарите. Но за разлика от раздела TikTok’s Discover tab , TikTok’s Sounds не са толкова лесно достъпни, колкото първите.
 TikTok #3: Кога Вашата аудитория е най-активна? 

Kато всяка социална мрежи ТикТок има възможност да проследите кога Вашата аудитория е на линия, за да й предоставите съдържанието, което сте планирали. ТикТок анализите приличат много на Инстаграм анализите. TikTok Ви дава полезна информация, за да Еи помогне да разберете кога е най-подходящото време за публикуване. 

TikTok # 4: Местоположение oтбелязване на Вашето местоположение е важна част Местоположението определено е ключов фактор в това, какви видеоклипове се препоръчват на потребителите на техните страници за Вас. Поради това има голям потенциал за по-малкия бизнес да се възползва от присъствието си в TikTok, за да увеличи наистина осведомеността за бизнеса си – особено ако се опитват да достигнат поколението Z и Милениума. li>Как работят рекламите на TikTok и активни ли са те за България? Към 06.10.2020 г. все още рекламирането в България не е активно. 

TikTok Pro Analytics 

Ето как да настроите своия акаунт на про версия.

Защо е важно да превключите акаунта си на PRO версия? 


Защото по този начин ще имате достъп до анализи на Вашия акаунт като брой последователи, кога са най-активни и на какво са реагирали най-силно и т.н. Очевидно е, че TikTok се движи със скоростта на светлината и все повече и повече фирми и инфлуенсъри се присъединяват към платформата. И въпреки че TikTok все още има репутацията на „социалната мрежа за децата“, той е чудесна възможност за бизнесите да започнат да мислят нестандартно и да създават чисто ново, вълнуващо съдържание за своите потенциални клиенти. Надяваме се, че тези съвети ще Ви помогнат да използвате алгоритъма TikTok във Ваша полза и да започнете да виждате резултатите от Вашите публикации! Ето пример за успешна Тик Ток кампания на
Miroslav Petrov
30.01.2021 14:56:00

Здравейте! Искам да си отворя бизнес акаунт в Тикток и да рекламирам. Формата обаче не ми позволява да се регистрирам от България за бизнес? Бъркам ли нещо или откриването на бизнес акаунт не е достъпно с българска фирма?

Прочетох и се съгласявам с Условия за ползване.
Прочетох и се съгласявам с Правилата за поверителност.